środa, 10 lutego 2010

Sekrety marketingu internetowego

Sekrety marketingu internetowego

Zapewne wielu z Was zastanawia się jak to się dzieje, że wpisując w pole wyszukiwania jakąś frazę, ukazuje się nam na pierwszej pozycji akurat ten adres a nie inny? W jaki sposób wyszukiwarki oceniają witrynę i na jakich podstawach umieszczają link na odpowiedniej pozycji w rankingu?
Takich i podobnych pytań rodzi się znacznie więcej, szczególnie gdy nie mamy o tym zielonego pojęcia.

Zakładam iż czytając ten artykuł prowadzisz już własny e-biznes w postaci prywatnej lub komercyjnej witryny internetowej, i masz już chęci by wypłynąć na głębokie wody swojej ulubionej branży, jaką jest Twoja witryna internetowa.

Jeżeli powyższe założenie jest prawdą, możesz już sobie pogratulować, w końcu zdobyłeś się na ten najważniejszy pierwszy krok rozpoczynając przygodę z internetowym e-biznesem. W dalszej części postaram się odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań związanych z marketingiem internetowym.

Jak wygląda Twoja witryna ?

No właśnie to jest pierwsze pytanie które muszę tutaj zadać. Może pytanie nie wydaje Ci się jeszcze zbyt ambitne, ale za to sposób w jaki prezentujesz swoją ofertę w sieci może okazać się pierwszym kluczem do sukcesu.

Prawdą jest, iż mimo wydawanych gigantycznych pieniędzy na reklamę w internecie, firma posiadająca mało atrakcyjną stronę, wykonaną w formie broszurowej, o mało profesjonalnym wyglądzie, nie ma szans na zaistnienie w sieci i zachęcenie ludzi do zakupu jej towarów czy usług.
W idealnej sytuacji zawartość firmowej strony będzie na tyle przyciągająca, że klienci nie tylko zauważą ją podczas poszukiwań, ale zapamiętają markę i za jakiś czas powrócą, polecając ją przy okazji swoim znajomym z innych portali internetowych poprzez pozostawienie pozytywnej opinii z linkiem prowadzącym do naszej witryny.
To jest wzór idealnego schematu do którego powinniśmy dążyć. Tylko jak tego dokonać?

Twoją stronę e-biznesu możemy podzielić na dwa czynniki. Są nimi "Chwyty marketingowe" oraz "Treść zasadnicza".

Chwyty marketingowe

Chwyty marketingowe to nic innego jak Twoja osobista odpowiedź na pytanie, czym tak na prawdę się Twoja firma zajmuje? Bez wątpienia przed rozpoczęciem swojej działalności stawiasz sobie pytanie, czym się zająć i jak z tego czerpać zyski? Ujęte w kilku prostych ale zachęcających słowach, aspekty Twojej działalności gospodarczej są kluczem do Twojego sukcesu. To jeszcze nie koniec. Zidentyfikowane najlepsze kluczowe zagadnienia swojego biznesu należy porównać z istniejącymi już koncepcjami lub poprzednimi sukcesami Twojej konkurencji. W Twoim przypadku wzorowanie się na konkurencji to najtańszy, skuteczny pomysł marketingowy stosowany powszechnie w internecie. Nie chodzi tutaj jednak o kopiowanie zawartości stron czy haseł reklamowych, a stworzenie czegoś podobnego na wzór. Zwróć uwagę na sposób zwracania się do klienta, kuszenie różnymi promocjami, gratisami, łączenie usług, propozycje kupna całych zestawów asortymentu w specjalnych cenach, a także podpowiedź co kupowali inni internauci razem z promowanym artykułem. Nie wszystkie firmy są idealne, dlatego również musisz skupić się na tym, co można zrobić lepiej niż konkurencja. Najlepszym przykładem będzie kontakt z klientem. Od dawna wiadomo, że wielkie sieci handlowe mają z tym problem i mało kiedy przykładają do tego rękę. Ty jako początkujący biznesmen z pewnością nie pozwolisz sobie na wojnę cenową, dlatego powinieneś skupić się właśnie na kontakcie z klientem, i poprawieniu usług w porównaniu z gigantami. Uznaj to za podany na tacy klucz do Twojego sukcesu. Stworzenie przyjaznej atmosfery poprzez dobry kontakt z klientem to podstawa Twojego sukcesu, nad którą powinieneś pracować najwięcej. Jeżeli nie wiesz jak tego dokonać zapytaj klientów poprzez np małą ankietę czego im brakuje na Twojej witrynie. Niejednokrotnie klienci chętnie podpowiedzą Ci czego oczekiwali zaglądając na Twoją witrynę.

Treść witryny

Doskonale zdajesz sobie sprawę, że Twój potencjalny klient poszukując interesującej go oferty w 90procentach przypadków trafia na Twoją stronę poprzez odnalezienie jej w wyszukiwarkach.
To właśnie treść jest drugim bardzo ważnym czynnikiem stanowiącym o powodzeniu Twojego interesu. Dobrze przygotowana treść powinna być zwięzła i zajmująca. W kilku pierwszych słowach powinieneś zachęcić swojego czytelnika to pozostania na stronie jeszcze przez krótką chwilę. Wiedz, że internauci poszukujący konkretnych produktów nie mają czasu na czytanie długiego, mało interesującego artykułu. Mało tego, chcą poznać szczegóły oferty, zanim się nią w ogóle zainteresują. Dlatego nie należy bagatelizować przedstawianej na stronie treści, ponieważ to właśnie dzięki niej zachęcamy klientów do odwiedzenia naszego serwisu. Użytkownicy wyszukiwarek wpisują w pole tekstowe konkretne wyrażenia, powinieneś ich używać do zainteresowania Twoją ofertą. Dobrze przygotowana treść składa się z wielu regularnie rozmieszczonych słów kluczowych, a jej źródło zachęcające do zapoznania się z całością wybija już w samym tytule. Tytuł jest najważniejszym elementem każdej witryny, każdego sprzedawanego produktu, biuletynów e-mailowych, obsługi klienta, reklam, oraz korespondencji biznesowych.

Artykuły sponsorowane

Niestety nie każdy zdaje sobie, że napisanie rewelacyjnej treści pod klienta nie zawsze jest proste. Jeżeli nie dajesz sobie z tym rady, możesz skorzystać z usług copywritera. Copywriting to nic innego jak pisanie artykułów reklamowych. Bardzo dobrym posunięciem reklamowym jest zlecenie copywritingu i publikowanie go na stronach do tego przeznaczonych. Strony noszą potoczną nazwę precli, bądź przewodników po internecie dzięki którym reklamowana strona bardzo szybko poszybuje do góry w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie podstawowe

Wielu nie zdaje sobie sprawę, że poza oryginalną dobrze napisaną treścią na pozycję witryny w rankingach stron składają się również linki przychodzące. Nie jest to nic innego jak zliczenie ilości stron polecających naszą witrynę jako źródło swoich autorytetów. To dzięki dobremu linkowaniu nasza strona jako polecana przez tysiące użytkowników
trafia na wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Skąd więc brać linki?

Najpopularniejsze sposoby a na zdobywanie linków.

  • blogi, fora, księgi gości, komentarze
  • płatne katalogi stron
  • kupowanie linków
  • wymiana partnerska (cross linking)
  • artykuły tematyczne - presell page (direct linking)
  • systemy wymiany linków

Zapewne łatwo się domyślić iż zdobywanie linków w sposób naturalny znacznie wydłuża proces promocji i rozkłada się w czasie na kilka lat ciężkiej pracy.

  1. Dlatego powstały katalogi stron zgodne z wymogami SEO. Niektóre są płatne inne zupełnie darmowe. Z doświadczenia wiem, że lepiej dodać stronę do płatnego katalogu, i mieć pewność że ktoś będzie o niego później dbał, niż po miesiącu szukać nowych bo darmowe projekty już dawno upadły lub zostały zasypane spamem. To jest moje osobiste zdanie, ale wiadomo że w ramach oszczędności można spokojnie na początku interesować się wyłącznie darmowymi wpisami. W sieci znaleźć można kilka stron zawierających listy dobrych katalogów, zaopatrzenie się w taką listę z pewnością ułatwi nam zadanie.
  2. Jeżeli udzielasz się na forum, lubisz komentować wpisy na tematycznych blogach, dodajesz ciekawe wpisy w księgach gości to możesz do każdego wpisu dodawać swój adres www. Zazwyczaj w formularzu jest takie miejsce na wpisanie swojej strony www. W praktyce wygląda to tak, że gdy na forum jest 1000 naszych komentarzy na różnych stronach to zyskujemy 1000 linków, a przy okazji czytelnik zainteresowany naszymi wypowiedziami chętnie zajrzy na naszą stronę.
  3. Wymiana partnerska to nic innego jak dwustronna wymiana linkami. Gdy zamierzasz zamieścić na swojej stronie link np do źródła swojej informacji powiadom o tym autora proponując wymianę. Często autorzy stron zgadzają się na taką wymianę, co znacznie zwiększy Twoją pozycję.
  4. Zapewne istnieje również wiele podobnych tematycznie stron do naszej, na której administratorzy oferują sprzedaż miejsca linkowego. Jeżeli strona posiada wysoki PR (Page Rank) i ma znacznie większą popularność niż nasza, to z pewnością oferta może być godna zainteresowania.

Czy linki mogą zaszkodzić?

Zasadniczo google zapiera się twierdząc, iż linki przychodzące nie mogą zaszkodzić witrynie, chyba że zostanie wykryta promocja witryny za pomocą spamu, bądź na stronach propagujących przemoc lub pornografię. Inna sytuacja ma miejsce w przypadku linków wychodzących. Musimy uważać jaką stronę linkujemy i w jakim miejscu zamieszczamy do niej link. W sieci istnieje wiele firm oferujących systemy wymiany linków tzw. SWL'e. Systemy opierające się na tej technice przeważnie nie określają kategorii tematycznej witryny i w efekcie linkujemy strony o zupełnie odmiennej tematyce co bardzo niekorzystnie wpływa na naszą pozycję. Za cenę kilku linków możemy stracić bardzo wiele, ponieważ nie wiemy czy strona którą linkujemy przypadkiem nie dostała bana. Inną wadą jest fakt, iż systemy SWL wymagają linków wychodzących również ze strony głównej. Dodatkowe np. 15 linków do stron o zupełnie odmiennych tematykach nie jest najlepszym pomysłem na promocję nowej witryny.

Przypomnijmy, iż najważniejsza jest treść, co więc dobrego może przynieść witryna, na której linki do konkurencji są najważniejsze? Witryna taka zaczyna być tratowana z góry. Polecam więc tradycyjne zdobywanie linków przez systemy preclowe i katalogi stron. Zdecydowanie lepsze będą efekty i z pewnością bardziej bezpieczne.

Źródło www.creim.eu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz