Bezpieczny podpis elektroniczny jest narzędziem uniwersalnym.
Oznacza to, że może być użyty nie tylko do komunikacji w programie Płatnik ZUS, ale w wielu innych zastosowaniach wymagających potwierdzenia wiedzy/woli. Ta właściwość powoduje, że e-podpis jest w Polsce aktualnie stosowany m.in. do:
Warto tu zwrócić uwagę na to ostatnie zastosowanie. Dzięki posiadaniu e-podpisu można znacząco skrócić i ułatwić sobie kontakty z kontrahentami. Wszędzie tam, gdzie uwarunkowania biznesowe wskazują na potrzebę szybkiego, bądź częstego tworzenia umów, a sygnatariusze owych umów mają utrudniony kontakt bezpośredni, idealnym rozwiązaniem jest stosowanie dokumentów elektronicznych i podpisu elektronicznego. Jeśli zostanie zastosowana kwalifikowana postać e-podpisu, to ważność jego prawna jest w pełni zgodna z dokumentami podpisanymi odręcznie.
Ten ostatni fakt – silna prawna moc bezpiecznego e-podpisu (czyli podpisu weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem) jest najważniejszym powodem jego użycia w kontaktach urzędowych.
Ciekawy art. Ogólnie ten e-podpis powinien wiele rzeczy ułatwić. Trzymam kciuki!
OdpowiedzUsuń